Achik Sufi

Wednesday, January 21, 2009

Barrack Obama...perlu diperhatikan dahulu!!!

Ermmm...

Dua hari lepas, Amerika telah menerima secara sah presiden baru bagi negara itu dan mendapat liputan meluas oleh media dalam dan luar oleh kerana ianya menempa sejarah apabila orang pertama yang berketurunan Afrika berjaya menduduki kerusi empuk sebagai Presiden Amerika yang ke-44. Itulah dia Barrack Hussein Obama, seorang Afro-Amerika yang menggemparkan dunia di atas pemilihan beliau sebagai calon presiden sebelum ini dan secara sah sebagai presiden Amerika yang baru.

namun, apa yanG Achik ingin sebutkan ialah kehendak beliau untuk memperbaiki atau membawa satu hala tuju yang baru dengan dunia Islam. Achik amat terkejut sebenarnya dengan apa yang beliau gagaskan itu, kerana ia amat bertentangan dengan janji beliau kepada perampas Isreal ketika kempen pilihanraya sebelum ini. entahlah...Achik masih tidak faham apakah sandiwara yang ia ingin mainkan ataupun ianya benar-benar akan dilakukan.

apa2pun, kita mestilah memerhatikan dahulu tindakan beliau selepas ini sebelum kita menghukum terhadap apa yang ia sampakan itu. kita perlu berhati-hati agar tidak terjebak ke dalam lubang dua kali seperti yang telah disabdakan oleh Nabi Muhammad saw. Akhirnya, Achik harapkan umat Islam akan sentiasa dilindungi dan dirahmati oleh Allah di mana pun berada.Amin....

7 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home