Achik Sufi

Monday, January 28, 2008

Cerita Bahsah




“ Achik…jom pegi bahsah ( Nama sebuah kawasan penjualan barangan komputer di Damsyik ) , aku nak cari software terbarula…”
“ Malasla…Achik baruje pegi 2 hari lepas, besok-besok jela…”
“ Janganla cam tue…kau kene teman aku gak Achik, kaulah kawan aku dunia akhirat ”
“ Taknakla…hujung minggu niela kita pegi…”
“ Jomla…kalau kau ikut aku, nanti aku tunjukkan kau tempat “ cuci mata ” baik punyeerr…!!! ”
“ Ish kau nie…tak elok buat cam tue, kalau kau buat pun janganla ajak aku…!!! ”
“ Kau nie banyak cakap betulla…siap cepat, ikut aku…”

Selepas setengah jam menaiki service
Sampailah kami ke bahsah…

“ Mari aku tunjukkan tempat “ cuci mata ” tue, mesti kau tertarik punyeerr…”
“ oiii…aku x penah buat bende-bende camnie, aku dah teman kau cari software tue…aku nak balikla….!!!”

Sambil berlaku tolak menolak dan tarik-menarik…
Sampailah kami di tempat “ cuci mata “ tue…

“ Ha…niela tempat tue, happening x …? ”
“ erkkk… ”
“ kenapa achik…? ”
“ nie ke tempat “ cuci mata ” yang kau cakap tue…? ”
“ tak dapat disangkalkan lagi ”
“ Memang happening sungguh tempat nie ”

Rupanya…

“ Selamat datang ke Klinik Cuci Mata ”

Macam tue pun adaka…?

Kalam Achik: kisah ini tiada kene mengena dengan yang hidup atau yang telah mati. Ianya hanyalah khayalan yang berhasil dari perbualan kelakar Achik dan seorang sahabat yang sama-sama tidak boleh tidur malam.

7 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home