Achik Sufi

Saturday, May 5, 2007

Akukah yang bersalah...


Di sebuah restoran…

Achik : “ Abang…bagi kami mie goreng 2 ”
Pelayan : “ nak minum sekali…?”
Achik : “ teh ais 2 “
Pelayan : “ ok…siap!! ”

Selepas setengah jam berlalu….

Achik : “ mane kita punye mie goreng nie…kate siap tadi ”
Sahabat Achik : “ erm…yela, x siap lagike…? “

Selepas sejam berlalu…

Achik : “ aku dah x tahan…nak kene depa nie, x siap2 lagike…? ”
Sahabat Achik : “ sabar achik…sikit lagi siapla…sabar 2 kan separuh daripada iman ”
Achik : selamat kau ade kat sini... kalau tak, dah lame kedai nie selamat kembali ke alam baqa’ ”

Selepas 2 jam berlalu…

Achik : “ oiii abang pelayan…mane kami punye mie goreng, dah bersawang kami tunggu kat sini…x siap2 lagike…? ”
Pelayan : “ la…kenapa x cakap awal2 nak makan mie goreng…”

Akukah yang bersalah…

Kalam Achik : Kalau ade 100 orang macam pelayan nie…boleh runtuh ekonomi Negara kita, x gitu…? ( cerita nie tiada kene mengena dengan yang mati atau yang baru lahir…berkenaan yang hidup sahaja dan yang sewaktu dengannya… )

20 Comments:

  • Sanggup tunggu sampai 2 jam tu. Bersabar sungguh korang ya. Kalau saya lambat2 sangat bayar duit air terus keluar cari kedai lain atau tak makan lansung :)

    By Blogger Iman Mawaddah, At May 5, 2007 at 4:02 PM  

  • Kalau tinta tunggu sampai kedai tu tutup. hehehe...

    By Blogger tintaHati, At May 5, 2007 at 7:26 PM  

  • mmg dasat la achik n da geng..tunggu sampai bersawang tuu....:D

    By Anonymous Anonymous, At May 6, 2007 at 12:43 AM  

  • salam achik

    kawan pernah cerita dia pedajal pelayan yang lambat bagi makanan yang dipesan kat diorang.

    Lebih sejam tunggu, makanan tak sampai. Bila akhirnya makana tu tiba diorang pakat-pakat tinggalkan restoran tu hahahaha.. terkebil-kebil je la pelayan tu tengok diorang keluar dengan muka selamba.

    By Blogger khairyn, At May 6, 2007 at 3:07 AM  

  • keluarga saya biasa makan di satu kedai makan, memang lambat. sekali buat macam tu, kami sabar. dua kali dia buat macam tu kami sabar.

    Sehinggakan kami panggil kedai makan tu kedai lambat.

    sekarang kami masih makan di situ walau kami tahu dia akan lambat. tak apa pasai dia masak sedap. tak bila waktu teringin betul-betullah.


    (maksud saya sekarang tu sebelum saya datang sini)

    By Blogger hakim dirani, At May 6, 2007 at 9:26 AM  

  • iman mawaddah: sebenarnya waktu 2 takla sampai 2 jam...tapi untuk cite 2 nampak real skit.tapi memang lame gakla...cuma achik tak pasti bape lame...

    tinta hati: yeke...memang seorang yg penyabar sungguh tinta nie erk...( tp betulke..?he..)

    putri hanan: dasyat2 x dasyatla...cume hebat 2 ade...

    khiryn: achik x senakal khiryn...tp mungkin lepas nie achik akan buat cam yg khiryn cite 2...( sekali sekala x pe..)

    hakim dirani:erm...achik rase mungkin slogan kedai 2 camnie kot...SAPE DATANG AKAN BERSAWANG...

    By Blogger Achik_Sufi, At May 6, 2007 at 1:12 PM  

  • he he he.

    kenapa tak blah aja? sampai 2 jam tunggu..alahai..

    By Anonymous Anonymous, At May 6, 2007 at 3:17 PM  

  • camner nak blah..maybe dorang tuh dah kebuluq sgt tu pasai tak larat nak pi kedai lain...takde tenaga nak berjalan lagik kot...

    By Anonymous Anonymous, At May 6, 2007 at 9:32 PM  

  • salam berbalas tandang :)
    adehhh .. hang dok tunggu 2 jam buat apa? dari hang tunggu tu baik hang balik goreng mee sindri ... tak sampai 1/2jam dah siap! hehehhe

    By Blogger izinni, At May 7, 2007 at 6:56 AM  

  • hehehe. klaka.

    By Blogger ina naim, At May 7, 2007 at 8:13 AM  

  • akira suri: cadang 2 nak blah gak...tp rase kesian lak n lagi 1 mase 2 ade game jd x la rase sangat...he2..

    putri hanan:kebulur...? erm..rasenye kebulur gak mase 2, cuma x la seteruk saudara kita di somalia 2...doakan mereka.

    izinni: balik rumah pun bukan ade ape akira oii...kalau nak makan angin bolehla..

    ina naim: nie bukan cite lawakla ina..cite sedih nie, adeke die kate klaka...x ptt betulla..

    By Blogger Achik_Sufi, At May 7, 2007 at 12:42 PM  

  • sufi

    sejak bila pula kak izi ni jadi akira? hahak :p

    By Blogger akirasuri, At May 7, 2007 at 1:10 PM  

  • eh..yeke, la...x pela, x yahla berkire ngan achik nie...( malunye achik...he..)

    By Blogger Achik_Sufi, At May 7, 2007 at 2:04 PM  

  • Assalamualaikum,
    Salam kunjungan balas. Achik belajar elok-elok ya di tempat orang.

    2 jam tunggu ya.. kesian dia, patutnya buat-buatla pergi dapur diorang, tolong masak sekali.. he he..

    By Blogger MYA MARJA, At May 7, 2007 at 2:23 PM  

  • salam achik,

    akak rasa hang tak bersalah. yang bersalah adalah mee goreng tu. lain kali makan mee hailam jer.

    sekian, terima kasih. hahaha

    By Blogger Unknown, At May 7, 2007 at 5:36 PM  

  • itu ujian keimanan ko tu, beb!

    By Blogger ah kim, At May 7, 2007 at 7:33 PM  

  • wah2 sgt bersabarnya..

    pernah gak alami lebih kurang camtu.. dah la masa tu time nak buka puasa.. huhuhu

    By Blogger achik, At May 7, 2007 at 7:46 PM  

  • hehe...biasala 2 kat mlaysia...customer service cam hampeh..

    By Blogger syahid_zul, At May 7, 2007 at 8:16 PM  

  • Itulah dia. Kalau mi sedap, macamana pun sanggup tunggu. Tapi kalau sedap macamanapun, kalau servis 'hampeh'...itulah pertama dan terakhir datang kedai tu...(kalau sayalah...) :)

    By Blogger blackpurple @ jowopinter, At May 8, 2007 at 12:33 AM  

  • Salam kenal dari Malaya buat pencari ilmu di bumi para Nabi

    By Blogger Chrysalis, At May 8, 2007 at 1:04 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home