Achik Sufi

Saturday, July 28, 2007

Hari ini dalam sejarah....

1. Hari ini seperti 3 hari yang lepas, rumah achik dilanda kemarau yang menyebabkan bekalan air terputus. bekalan air hanya dislaurkan sejam sehari mungkin dek musim panas yang panas ini, menyebabkan achik terpaksa merantau ke rumah2 kawan achik yang berdekatan utk menyucikan diri ini. memang susah berada di musim panas yang panas ditambah dengan kekurangan bekalan air menjadikan diri semakin kurang kesabaran.
2. Hari ini achik berjaya memaksa diri achik untuk mengupdate blog yang suah kurang dikunjungi, atas sebab2 yang x dapat dielakkan. achik juga berjaya melawat ke blog2 sahabat achik yang sudah dipenuhi entri baru, yag achik sudah ketinggalan utk membacanya tapi apa2 pun achik berdoa akan terus dapat menjenguk sahabat seblog.
3. Hari ini achik berjaya menyentuh nasi selepas 3 hari yang lalu dapur rumah achik x berasap dek bekalan air yang terputus. berjaya achik menyentuh nasi atas kerajinan sahabat achik menakung air utk memasak walaupun air bagai hendak x hendak keluar dari kepala paip.

kalam achik: sukan bola sepak malaysia makin merudum pretasinya buat masa ini, entah salah siapa yang menyebabkan perkara ini berlaku...tapi bagi achik, berjayanya sebuah pasukan atas kebijaksanaan pimpinannya....

10 Comments:

  • achik,
    ala..kesian 3 ari tak makan nasi. Bis tu makan apa? hari ni mandi tak?awat mi bau semacam jer nih

    By Blogger Mimiamilia, At July 28, 2007 at 8:54 AM  

  • Khabarnya musim panas begini selalu kekurangan air di Jordan, tak sangka di Syria pun begitu juga.

    Tapi oklah sejam sehari. Saya pernah baca tulisan ust hasrizal mengatakan bekalan air hanya ada pd hari jumaat saja. Sekali seminggu! saya tak dpt bayangkan bgmana situasi itu.

    Di sinilah baru kita sedar akan kepentingan air. Maka bersyukurlah di atas nikmat ini. Jangan lakukan pencemaran pada sungai kita!

    ehem: semoga terus bersabar ya!

    By Blogger tintaHati, At July 28, 2007 at 7:11 PM  

  • salam ustat.
    kesibukan yang amat ek? :)
    oh oh!
    di malaya sekarang sedang musim hujan.
    he he he.
    kesian ustat sufi kena merantau ek.
    kenapa tak ada bekalan air kat rumah?
    tak bayar bil ek ustat :p

    jaga diri. :)

    By Anonymous Anonymous, At July 29, 2007 at 6:09 AM  

  • musafir mencari setitik air?

    By Blogger Mak Su, At July 29, 2007 at 10:49 PM  

  • uish.. dugaan sungguh xde air..
    kalau setengah hari xde air pun dah kalut.. huhu..

    By Blogger achik, At July 30, 2007 at 10:38 PM  

  • dugaan dugaan.... :)

    By Blogger 13may, At July 30, 2007 at 11:47 PM  

  • mimi-amilia: amboi perli nampak...achik doakan mimi akan rase apa yang achik rasa skarang!!!he2..x dela, x kan achik nak buat cam 2...moga mimi akan sentiasa c hat slalu.amin...

    tinta_hati:erm...betul 2, jordan memang beli air dari kerajaan syria tapi skarang nie syria pun dah catu air, x tahulah nasib kawan kita di jordan 2.

    akira_suri: satu kawasan kat rumah achik nie x de air, x kan salah achik x bayar kot...?

    mak_su: musafir mencari setitik air..?

    achik: memang memahami tulla achik nie...bestla achik!!!

    13may: cobaan cobaan...:)

    By Blogger Achik_Sufi, At July 31, 2007 at 2:35 PM  

  • 'Disentuh' saja ke nasi itu achik? Kenapa tak dimakan? [Saya memang lurus orangnya :)]

    By Blogger blackpurple @ jowopinter, At July 31, 2007 at 9:09 PM  

  • erk??? ada ker musim panas yang tak panas? kekeke.. kiter tatau la achik, sebab tak pernah keluar dari bumi malaysia ni lagi.

    By Blogger Unknown, At July 31, 2007 at 9:19 PM  

  • Syukur di atas apa juga nikmat-Nya .. 3 hari tak menjamah nasi .. akhirnya dapat juga merasa :)

    Saya pula sudah tiga hari tidak menonton tv. Percaya tak? :)

    By Blogger Izariza, At August 1, 2007 at 10:56 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home